Alnowair

+965 98002077

Alnowair is a move, an initiative driven to spread positive attitude in Kuwait. An attitude that we believe can be a way of living and lead to finding fulfillment and happiness.

Scientific research proves that having a positive outlook towards life is a choice. Our mission is to make people aware of this simple fact and inspire them to act on it.

ثلاث خطوات تمكنك من بناء قوتك الذهنية

 

3 secrets to building your mental strength

shutterstock_321518753.jpg

إن معظم الناس يعرفون كيفية بناء قوتهم البدنية، ولكن هناك الكثير من التساؤلات حول كيفية تطوير وتحسين القوة الذهنية. وبينما يوجد الكثير من التدريبات التي قد تساعدك لكى تصبح أقوى ذهنيا، فإن هناك ثلاث خطوات هامة لتزيد من قوتك الذهنية.

1- تحدث مع نفسك وكأنها صديق موثوق به.

إن العلماء في معامل التصوير العصبي قاموا بفحص وتقدير عقول البشر، فوجدوا أن كل شخص يتبادر في ذهنه حوالي سبعين ألف فكرة يوميا، وهذا يعنى أن لديك حوالي سبعين ألف فرصة لاستغلالها لتقوية نفسك أو لتحطيمها.

فالأفكار التي تتبادر إلى ذهنك تؤثر بشدة في ردود أفعالك، وفيما تشعر به، وفى التصرفات التي تصدر من قبلك أيضا. أي أنه عندما يتبادر إلى ذهنك شيء ما وتناجي نفسك به فهذا سيتحول إلى تصرف أو رد فعل وسيتحقق. بمعنى آخر: عندما تفكر في أنك لن تحصل على هذه الوظيفة، أو لن يستمع إليك أحد، فهذا الشعور سيتحول بالفعل إلى رد فعل حقيقي، أي أنه لن ينصت لك أحد، وبالتالي لن تحصل على هذه الوظيفة أيضا. لذا حاول أن تجعل الأفكار الإيجابية هي التي تتبادر إلى ذهنك بدلا من هذه الأفكار السلبية. فعندما تلاحظ أنك تفكر في شيء سلبي، مثل قولك: (أنا فاشل، ولن أستطيع تحقيق أي شيء)، فذكر نفسك بأن هذه الافكار وهمية، وليس لها أي أساس من الصحة .

2- تحكم في مشاعرك.

إذا سمحت لمشاعرك بأن تكون هي المسيطرة على حياتك، فهذا سيضعف قوتك الذهنية. فليس هناك ما يعيب تعكر المزاج أحيانا، ولكن الوقوع في أسر المشاعر السلبية هو مستنقع لا يمكن الخروج منه.

كما أن الشعور بالحزن سيتحول إلى شعور بالشفقة على الذات، والغضب الذى بداخلك من الممكن أن يتحول إلى وجع، والقلق الزائد يمكن أن يصبح عجزا شديدا عن التفكير، وسيتحول كل هذا إلى الخوف من الخوض في أية تجربة أو عمل، وهذا سيتحقق إن لم تكن أكثر حرصا على التحكم في مشاعرك.

فالكثير من المشكلات تنبع من الرغبة في تجنب قلق النفس أو إزعاجها بأية مشاكل أو تحديات أو التفكير في أي عمل، وعلى سبيل المثال: هناك الكثير من الناس الذين يخافون الفشل، وغالبا ما يحاولون تجنب أي تحديات أو مغامرات جديدة تقابلهم، وهذا في مقابل أن يشعروا بالطمأنينة وعدم القلق حيال أي شيء، ولكن تجنب مواجهة التحديات يعتبر حلا مؤقتا وقصير المدى، ولكن سيقود هذا الشخص لمشاكل أخرى كثيرة.

طور نفسك وفكرك وكن على وعي بمدى تأثير مشاعرك على حياتك، واتخذ قرارا بأنك أنت الذي سيتحكم بمشاعرك، ولن تتحكم مشاعرك في حياتك بعد الآن. واجه المشاعر القلقة التي تنتابك أحيانا وتحكم في حياتك بنفسك. فكلما دربت نفسك على التغاضي عن المشاعر السلبية كلما أصبحت أكثر ثقة بنفسك. وبالتالي ستزداد قدرتك على مواجهة أي تحديات أو عقبات جديدة.

3- تصرف بإيجابية عند مواجهة أي تحديات أو ظروف صعبة.

من المستحيل أن تشعر أنك متزن ذهنيا عندما تكون محاطا بالعديد من الأفكار السلبية والمدمرة للنفس، والتي تجعلك تخرب أهم مجهوداتك. ولا يزال لدى بعض الناس أفكار عقيمة وغير مثمرة على الإطلاق  جعلتهم يتساهلون في أهم قرارات حياتهم. ومن هذه الأفكار الثانوية (الشكوى من رئيس العمل أو الرثاء للذات واستثارة الشفقة أو محاولة التودد والإطراء لأي شخص) كلها تصرفات تبدو غير هامة، ولكنها في الحقيقة تعمل على إضعاف وتخريب اتزانك العقلي والذهني.

كما أن الخوض في مثل هذه التصرفات يؤدي إلى الحصول على نتائج عكسية، وبالتالي لن تصل إلى هدفك المنشود. إن لديك وقت وطاقة محددين في الحياة، لذا لا تكرس هذا الوقت وهذه الطاقة للأشياء التي لا يفعلها الاشخاص المتزنين ذهنيا. أما إذا انخرطت في التفكير السلبى وأصبح في حصار بين هذه الأفكار العقيمة، ستخرج تماما عما تريد وسيؤدى هذا إلى إبطاء تقدمك نحو هدفك.

الوصول إلى حالة الاتزان العقلي

إن كل إنسان لديه القدرة على الوصول إلى حالة الاتزان العقلي. كما في محاولة الوصول لبناء جسدي قوي، فإن هذا يتطلب التفاني والعمل الجاد. وبالمثل في القوة الذهنية مع الممارسة، ستكتسب المزيد من القدرة على معرفة ما تريد، وتنظيم أفكارك وستصبح قادرا على التحكم في مشاعرك، وبالتالي ستتصرف بإيجابية إن واجهت أي ظروف أو عقبات صعبة. وإذا تمكنت من تعلم كيف تجعل عضلاتك الذهنية أكثر مرونة، فإن هذا سيكون هو الطريق للوصول إلى أكبر حافز في حياتك. وبالتالي سيصبح هدفك كهدف الرياضي المثابر أو كالأب الصبور. لذا إن الاتزان العقلي والذهني سيجعلك تصل إلى ما تريد إلى هدفك الذى تسعى له.

 

 

Most people know how to build physical strength, there’s a lot more confusion over the steps you can take to develop mental strength.

While there are lots of exercises that can help you become mentally strong, here are the three secrets to boosting your mental strength:

1. Talk to yourself like a trusted friend.

Scientists at the Laboratory of Neuro Imaging estimate humans have about 70,000 thoughts per day. That means you have 70,000 opportunities to either make yourself stronger, or tear yourself down.

Your thoughts greatly influence how you feel and behave. In fact, your inner monologue has a tendency to become a self-fulfilling prophecy. Thinking things like, "I will never get hired for this job," or "Nobody ever listens to me," can alter your behavior in a way that makes those predictions come true.

Practice replacing overly negative thoughts with more realistic ones. When you notice yourself thinking something like, "I'm a loser and I'll never amount to anything," remind yourself that your thoughts aren't necessarily true.

Ask yourself, "What would I say to a friend who said this about herself?" Then, offer those kind and gentle words to yourself.

2. Take charge of your emotions.

Allowing your emotions to control your life will deplete your mental strength. While there's nothing wrong with being in a bad mood sometimes, staying stuck in a negative spot can be a slippery slope. Sadness can lead to self-pity, anger can turn to bitterness and mild anxiety can become paralyzing fear if you're not careful.

A lot of problems stem from a desire to avoid discomfort. For example, people who fear failure often avoid new challenges in an effort to keep anxiety at bay. But, avoiding emotional discomfort is usually a short-term solution that leads to long-term problems.

Develop an awareness of how your emotions impact your life. Decide that you're going to be in control of your emotions, so that your emotions don't control you. Face uncomfortable feelings head-on and take charge of your life. The more you practice tolerating discomfort, the more confidence you'll gain in your ability to accept new challenges.

3. Behave productively despite the circumstances.

It's impossible to feel mentally strong when you're engaging in self-destructive behaviors that sabotage your best efforts. Yet, most people have a few unproductive habits that they indulge in on a regular basis.

Many of these bad habits seem minor — complaining about your boss, hosting your own pity party, or trying to please everyone — but they can wreak havoc on your mental state. When you perform these bad habits, right alongside your good ones, your efforts become counterproductive.

You only have a finite amount of time and energy in life. Devoting those resources to the things mentally strong people don’t do will tire you out and slow your progress toward your goals.

Build mental strength

Everyone has the ability to build mental strength. Similar to building physical strength, developing mental muscle requires dedication and hard work. With practice, you'll gain an increased ability to regulate your thoughts, control your emotions, and behave productively despite your circumstances.

Learning how to flex your mental muscle is the key to reaching your greatest potential in life. Whether your goal is to become an elite athlete, or you strive to be a more patient parent, mental strength will help you reach your goals.

http://www.businessinsider.com/3-secrets-to-building-your-mental-strength-2015-8

 

 
 

SUBSCRIBE NOW

For our Weekly Dose of Positivity!

اشترك الآن

!للحصول على جرعتنا الأسبوعية من الإيجابية

Name الإسم *
Name الإسم
Language Preference اللغة *


النوير
قرطبة, قطعة 1، شارع 1, جادة 3، منزل 5, الكويت
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com

Al nowair
Qortuba, Block 1, Street 1, Avenue 3, House 5, Kuwait
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com
 

Locate us on Google Maps

اعثروا علينا من خلال تطبيق خرائط جوجل