Alnowair

+965 98002077

Alnowair is a move, an initiative driven to spread positive attitude in Kuwait. An attitude that we believe can be a way of living and lead to finding fulfillment and happiness.

Scientific research proves that having a positive outlook towards life is a choice. Our mission is to make people aware of this simple fact and inspire them to act on it.

Look at smiley faces and become an optimist, scientists claim

 

النظر إلى الوجوه المبتسمة يجعلك متفاءل

 

Positivity.png

االنظر إلى الوجوه المبتسمة والغاضبة والتأمل فيهم لمدة 20 دقيقة يمكنه أن يغير حياة الناس ويحولها من التشاؤم إلى التفاؤل في غضون 7 أسابيع بحسب ما توصل إليه العلماء.

 

كلير كارتر

 

يرى الباحثون أننا نستطيع أن نعلم أنفسنا النظر للحياة بطريقة إيجابية ونحسن من أنماط نومنا من خلال ممارسة بعض التمرينات البسيطة كالتأمل واستخراج الوجوه المبتسمة من بين مجموعة من الصور والنقر عليها. 

 

 

من واقع الدراسات التي أجريت اتضح أن الشق الأيمن من مخ الأشخاص السلبيون يعمل بنشاط أكثر من الشق الأيسر ولكن في نفس الوقت يمكن تغيير الطريقة التي يعمل بها المخ والتعامل مع الحياة بسلوك إيجابي

 

بثت التجربة من خلال فيلم وثائقي عرضته قناة BBC على مايكل موسلي وهو أب لأربعة أبناء يعاني من اضطراب في النوم على مدار 20 عاماً ويريد أن يصبح شخصاً سعيداً

وخضع مايكل خلال7 أسابيع لنوعين من التمارين الهدف منهما هو جعله شخص أكثر إيجابية.

 

 

وعن التجربة يقول مايكل:إني مندهش للغاية من النتائج فالكل لاحظ التغيير الكبير الذي طرأ علي في غضون   7 أسابيع فقط

 

 

 

لقد أدركت أنه من الممكن أن أقوم بتغيير طريقة تفكيري وأعتقد أنني نجحت بالفعل وأنا سعيد جداً بذلك.

 

وكانت التجربة عبارة عن تحليل الطريقة التي يعمل بها مخ السيد مايكل موسلي على يد خبراء من جامعة إسكس.

حيث وجدوا أن هناك نشاط كبير في الجانب الأيمن من المخ مما يعني أنه يميل إلى التفكير السلبي والتشاؤم

 

وطُلب من مايكل القيام بتمرينين أحدهما عن التأمل والآخر عن مطالعة الشاشة التي تتضمن 15 صورة متنوعة ما بين وجوه غاضبة وصور بيضاء وصورة واحدة لوجه مبتسم والمطلوب من مايكل هو النقر على صورة الشخص السعيد وذلك حتى يتمرن عقله على إيجاد الصور الإيجابية.

 

بعد مرور 7 أسابيع  من خضوعه لهذه التجربة شعر مايكل أنه أصبح شخص أكثر سعادة وانتظم نومه بشكل كبير كما قال العلماء أن حجم النشاط في شقيِ المخ أصبح متساو

مما يدل على ميله للتفاؤل والتجاوب مع الأحداث بشكل إيجابي

 

Looking at smiling and angry faces and meditating for 20 minutes can transform your way of life and turn people from pessimists into optimists in seven weeks, according to scientists.

By Claire Carter

Researchers believe it is possible to teach yourself to have a more positive outlook and improve sleeping patterns by practising simple exercises such as meditation and clicking on images of people smiling.

 

Studies of the brain show that in people who are more negative and anxious the right side of the brain is more active. But it is thought by simple exercises it is possible to change the way the brain works and have a brighter attitude to life.

The findings were aired in a BBC documentary that followed presenter and father of four Michael Mosley who has suffered from insomnia for the past 20 years and wanted to become a happier person. Over the course of seven weeks he followed two exercises aimed to make him more positive.

 

He said: “I feel quite frankly astonished that you can notice that much change in just seven weeks.

 

 

 

“I set out to see if it was possible to change my mind and I think I might have done it. I am absolutely thrilled.”

Mr Mosley had his brain analysed by experts at Essex University, who found he had more activity in parts of the brain associated with negativity and pessimism – the right side of the brain which was three times more active.

He was given two exercises to follow, which involved meditating and looking at a screen showing 15 blank or angry faces and one smiling one. Mr Mosley had to click on the happy face to train his brain to seek out positive images more readily.

 

 

After seven weeks Mr Mosley told the BBC 2 programme Horison: The Truth about Personality, he felt happier and was sleeping better and scientists said the activity in both sides of his brain had become more equal, a sign of optimism. He also reacted more quickly to positive images

 

http://www.telegraph.co.uk/lifestyle/10172932/Look-at-smiley-faces-and-become-an-optimist-scientists-claim.html

 

 

Write here...


 
 

SUBSCRIBE NOW

For our Weekly Dose of Positivity!

اشترك الآن

!للحصول على جرعتنا الأسبوعية من الإيجابية

Name الإسم *
Name الإسم
Language Preference اللغة *


النوير
قرطبة, قطعة 1، شارع 1, جادة 3، منزل 5, الكويت
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com

Al nowair
Qortuba, Block 1, Street 1, Avenue 3, House 5, Kuwait
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com
 

Locate us on Google Maps

اعثروا علينا من خلال تطبيق خرائط جوجل