Alnowair

+965 98002077

Alnowair is a move, an initiative driven to spread positive attitude in Kuwait. An attitude that we believe can be a way of living and lead to finding fulfillment and happiness.

Scientific research proves that having a positive outlook towards life is a choice. Our mission is to make people aware of this simple fact and inspire them to act on it.

What Separates Chronically Positive People from Everyone Else?

ما الذي يميز الأشخاص الإيجابيون عن غيرهم؟

Anyone can tell you that one key to living a happy, successful life is having a positive attitude, especially during adverse times. I know that sometimes there just isn’t justification for all the unfortunate things that happen to us—but I also know that we all have what it takes to deal with misfortune. That is what acquiring a positive attitude is all about. It’s about fortifying yourself for a fight with a very real enemy: your own negativity.

I know this is much easier said than done, and I know that sometimes it seems impossible to stand tall and be positive when it feels like your world is falling apart around you. Yet this attitude is something that is attainable—and it’s worth keeping sharp. Who knows, your life may depend on it someday.

The word “positive” seems to frustrate a lot of people. I hear people say, “How do you expect me to be positive when nothing in my life is working?” or “It’s easy for you to be positive and feel blessed—you didn’t lose someone you love, you didn’t lose your job.”           

Maybe we should consider a more realistic interpretation of what it means to be positive. Being positive isn’t always a Disney movie. It isn’t always about feeling good, because oddly, it’s healthy to feel bad sometimes—that means you’re not a robot. Are you with me? Being positive doesn’t mean that we should always smile and enjoy every moment of our lives. Give me a break! It’s knowing that sometimes it’s OK to cry, mourn and feel sad, get angry and lose your temper. And being positive doesn’t mean we never make mistakes. It’s that we learn from making these mistakes and move forward with an optimism that we are better people for having made them—richer, deeper and more resilient than before.

People who are generally positive have problems just like everyone else. What separates the chronically positive from everyone else is that they know that their problems are simply part of the process of life. After, and sometimes during, a crisis, positive people respond to a habitual mechanism that enables them to pay attention to parts of their lives that don’t make them want to spontaneously burst into tears in the middle of the produce aisle. They find a way to shift their perspective and hold on to the things that bring them joy. Pain is unavoidable, but to a person with a positive attitude, that’s all it is: pain. It’s simple, temporary and often uncompounded by doubt and comparisons to past experience.

Positive people instinctively know that adversity is necessary in order for them to grow. We are here on Earth to experience, learn, grow and become the person we are meant to become. It can’t be stressed enough that the filter through which you view experience ultimately determines who you become. How we choose to experience what happens to us, be it good or bad, will determine what we learn and how we grow. If we can comprehend this, it will help free us from feeling victimized when times are tough, and just maybe help you to compare a challenging situation with a pop quiz in Life 101, rather than, say, the apocalypse.

بإمكان أي شخص أن يخبرك بكل سهولة بأن المفتاح السحري لحياة سعيدة هو التحلي بالسلوك الإيجابي خاصةً في أوقات الأزمات. فعلى الرغم من وقوع بعض الأحداث المؤسفة في حياتنا دون سابق انذار إلا اننا جميعاً نملك كافة المقومات لنتعامل مع سوء الحظ والأحداث المؤسفة التي تمر علينا، وهذا هو ما يجب علينا أن نعرفه حقاً. الفائدة الحقيقية وراء التحلي بالسلوك الإيجابي هي أنه يُمكننا محاربة عدونا الحقيقي وهو السلبية. وهذا سبب كافِ لتشجيعنا على أن نكون إيجابيين بالأفعال لا الأقوال... الكلام سهل لكنه يحتاج إلى تنفيذ. من المفهوم جداً أنه يصعب علينا التفكير بإيجابية في المواقف الصعبة أحيانا، ولكن هذا لا يعني أن التحلي بالإيجابية في مثل هذه الأوقات أمر مستحيل... إنه فقط يتطلب منا المحاولة؟ فالتجربة حقاً تستحق وإن كانت كلمة "الإيجابية" تتسبب في إحباط العديد من الأشخاص فنسمعهم يقولون أشياء مثل : "كيف تتوقع مني أن أكون إيجابيا وكل شيء في حياتي سيء؟" أو "بالطبع من السهل عليك أن تكون إيجابيا فأنت لم تفقد وظيفتك أو شخص عزيز عليك". أن تكون إيجابيا لا يعني أبداً أن تشعر دائماً بأنك على ما يرام أو أن تعيش كأحد أبطال الأفلام لأن شعورك بأنك لست بخير هو أمر صحي فأنت ببساطة لست إنسانا آليا! -أن تكون إيجابيا لا يعني أن تبتسم دائماً أو أن تستمتع بكل لحظة في حياتك، فلابأس من أن تبكي وتُخرج ما بداخلك أو أن تشعر بالحزن والغضب وتفقد أعصابك. -أن تكون إيجابيا لا يعني ألا تخطيء أبداً بل يعني أن تعرف كيف تتخطى أخطاءك وتتعلم منها. فالأشخاص الإيجابيون لديهم مشاكل شأنهم شأن كل الناس ولكن ما يميزهم عن الآخرين أنهم يعرفون جيداً أنه لا توجد حياة خالية من المشاكل. كما أنهم يستجيبون بعد أو خلال أوقات الأزمات إلى آلية معينة تمكنهم من التركيز على الجوانب الأخرى الموجودة في حياتهم و تمنعهم من الانفجار في البكاء، وهذه الآلية تجعلهم يلتفتون إلى الأشياء التي تجلب لهم السعادة فلا أحد يستطيع أن يتجنب الألم ولكن الشخص الذي يتحلى بالسلوك الإيجابي يرى الألم شيئا عابرا مؤقتا وبسيطا. الأشخاص الإيجابيون يؤمنون أيضاً بأن الشدائد والصعوبات هي أحد الأمور الضرورية في الحياة لأنهم يتعلمون منها، فلقد خُلقنا لنتعلم ونتطور وإن كنا لا نستطيع أن نؤكد أن ما يحدث في حياتنا سيُشكل الملامح التي ستكون عليها شخصيتنا فيما بعد، لذا فإن الطريقة التي نختارها للتعامل مع المواقف التي تمر علينا سواء السيئة أو الجيدة هي التي تحدد من نحن وما الذي نكتسبه ونتعلمه؟ إذا استوعبنا ذلك جيداً سوف نتحرر من المشاعر السلبية التي تنتابنا في الأوقات العصيبة مثل الشعور بأننا دائماً ضحية الظروف كما سنتمكن من التغلب على هذه المشاعر ونتعامل معها على أنها تحدٍ جديد علينا أن نخوضه بنفس الروح التنافسية التي نجيب بها على أسئلة "من سيربح المليون".

بقلم ستيف ريزو
success.com

Source

Steve Rizzo. Blog,  success.com


 
 

SUBSCRIBE NOW

For our Weekly Dose of Positivity!

اشترك الآن

!للحصول على جرعتنا الأسبوعية من الإيجابية

Name الإسم *
Name الإسم
Language Preference اللغة *


النوير
قرطبة, قطعة 1، شارع 1, جادة 3، منزل 5, الكويت
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com

Al nowair
Qortuba, Block 1, Street 1, Avenue 3, House 5, Kuwait
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com
 

Locate us on Google Maps

اعثروا علينا من خلال تطبيق خرائط جوجل