Alnowair

+965 98002077

Alnowair is a move, an initiative driven to spread positive attitude in Kuwait. An attitude that we believe can be a way of living and lead to finding fulfillment and happiness.

Scientific research proves that having a positive outlook towards life is a choice. Our mission is to make people aware of this simple fact and inspire them to act on it.

To Be Happier, Write Your Own Set of Personal Commandments

لتكون أكثر سعادة اكتب مجموعة من الوصايا الخاصة بك

One of the most challenging -- and most helpful and fun -- tasks that I've done as part of my Happiness Project is to write my 12 Personal Commandments. These aren't specific resolutions, like make my bed, but the overarching principles by which I try to live my life.

It took me several months to come up with this list, and it has been very useful for me to have them identified clearly in my mind. It's a creative way of distilling core values.

To get you started as you think about your own commandments, here are my 12 Commandments:

1-BE Gritchen

2. Let it go.

3. Act the way I want to feel.

4. Do it now.

5. Be polite and be fair.

6. Enjoy the process.

7. Spend out. (This is probably the most enigmatic of my commandments.)

8. Identify the problem.

9. Lighten up.

10 Do what ought to be done.

11. No calculation.

12. There is only love.

So how do you come up with your own list?

Consider phrases that have stuck with you.
When I look at my 12 Commandments, I realize that five of them are actually quotations from other people. My father repeatedly reminds me to "Enjoy the process." A respected boss told me to "Be polite and be fair." A good friend told me that she'd decided that "There is only love" in her heart for a difficult person. "No calculation" is a paraphrase of my spiritual master St. Therese ("When one loves, one does not calculate"), and "Act the way I want to feel" is a paraphrase of William James.

Aim high and fight the urge to be too comprehensive.
I've found that my commandments help me most when I review them at least daily, to keep them fresh in my mind, and to do this, it helps to keep the list short and snappy. I suspect that 11Commandments is too much. Maybe I only need two, "Be Gretchen" and "There is only love."

Think about what's true for you.
Each person's list will differ. One person's commandment is to "Say yes," another person's commandment is to "Say no." You need to think about yourself, your values, your strengths and weaknesses, your interests.

I've written about commandments in the past, and it's fascinating to read other people's commandments. For instance:

Do stuff.
Talk to strangers.
Stay in touch.
Make haste to be kind.
Dig deep.
Less is more.
Smaller.

Have you identified some of your own personal commandments? What are they? Please consider posting them. It's so interesting to see what other people identify.

من أصعب المهام وأكثرها فائدة ومتعة في نفس الوقت تلك التي قمت بها ضمن عملي على "مشروع السعادة"، هي أن أكتب وصاياي الشخصية الاثنتي عشرة. هي ليست قرارات معيّنة، مثل ترتيب سريري، بل المبادئ الشاملة التي أحاول أن أعيش حياتي على أساسها. إنّها وسيلة خلاقة لاستخلاص القيم الأساسية. بينما تفكّر في تحديد وصاياك الاثنتي عشرة، إليك الوصايا التي أعتمدها لنفسي:

1. كوني كالكاتبة غريتشن، (كاتبة هذه المقالة).
2. لا تتمسّكي بالماضي.
3. تصرّفي حسب الحالة التي تودّين أن تشعري بها.
4. لا تؤجّلي أعمالك.
5. كوني مهذّبة وعادلة.
6. استمتعي خلال قيامك بعملك.
7. أنفقي المال. (هذه وصيّتي الأكثر غموضاً على الأرجح.)
8. حدّدي المشكلة.
9. قلّلي من جدّيتك.
10. افعلي ما يجب فعله.
11. لا حسابات.
12. ليس هناك سوى الحب.
كيف تعدّ لائحتك إذاً؟
فكّر في الجمل التي انطبعت في ذهنك.
عندما أنظر إلى وصاياي الاثنتي عشرة، ألاحظ أنّ خمسة منها هي في الواقع اقتباسات من أقوال الآخرين. فيذكّرني والدي تكراراً أن “أستمتع خلال قيامي بعملي”. وقال لي أحد المديرين المحترمين أن "أكون مهذبة وعادلة". كما أخبرتني إحدى صديقاتي بأنّها قرّرت أنه "ليس هناك سوى الحب" في قلبها للأشخاص صعبي المراس. أما "لا محاسبات" فهي عبارة مقتبسة من أحد أقوال معلّمتي الروحيّة القدّيسة الأم تيريزا “عندما يحبّ المرء، لا يقوم بالمحاسبة)، أمّا أن “أتصرّف حسب الحالة التي أودّ أن أشعر بها” فقد اقتبستها من أقوال الفيلسوف الأميركي وليام جيمس.
وسّع من نطاق أهدافك وقاوم رغبتك في أن تكون شاملاً جداً. وجدت أنّ وصاياي تنفعني بشكل كبير عندما أراجعها مرّة في اليوم على الأقلّ، لأبقيها حاضرة في ذهني على الدوام، ولأقوم بذلك، من الأفضل أن تبقى اللائحة قصيرة وموجزة. فكّر في ما يصحّ بالنسبة لك أنت. تختلف لائحة كل شخص عن لائحة الآخرين. ففي حين أنّ وصيّة أحد الأشخاص هي "قل نعم"، تكون وصية غيره "قل لا". عليك أن تفكّر في نفسك، وقيمك، ونقاط قوّتك وضعفك، واهتماماتك. كتبت عن الوصايا في الماضي، ومن الرائع أن أقرأ وصايا الآخرين. على سبيل المثال: قم بأمور، تحدّث إلى الغرباء، ابق على اتصال مع الآخرين، سارع بالقيام بأعمال الخير، تقصَّ أحوال الآخرين، القليل يفيدك أكثر.
هل حدّدت بعض وصاياك الشخصية؟
بقلم غريتشن روبن

 
 

SUBSCRIBE NOW

For our Weekly Dose of Positivity!

اشترك الآن

!للحصول على جرعتنا الأسبوعية من الإيجابية

Name الإسم *
Name الإسم
Language Preference اللغة *


النوير
قرطبة, قطعة 1، شارع 1, جادة 3، منزل 5, الكويت
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com

Al nowair
Qortuba, Block 1, Street 1, Avenue 3, House 5, Kuwait
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com
 

Locate us on Google Maps

اعثروا علينا من خلال تطبيق خرائط جوجل