Alnowair

+965 98002077

Alnowair is a move, an initiative driven to spread positive attitude in Kuwait. An attitude that we believe can be a way of living and lead to finding fulfillment and happiness.

Scientific research proves that having a positive outlook towards life is a choice. Our mission is to make people aware of this simple fact and inspire them to act on it.

Is Happiness the Secret of Success?

هل السعادة سرّ النجاح؟

Scientifically, can happiness be an advantage?

Some people think if you are happy, you are blind to reality. But when we research it, happiness actually raises every single business and educational outcome for the brain. How did we miss this? Why do we have these societal misconceptions about happiness? Because we assumed you were average.

When we study people, scientists are often interested in what the average is. If we study what is merely average, we will remain merely average.

Shawn Achor

Many people think happiness is genetic. That's only half the story, because the average person does not fight their genes. When we stop studying the average and begin researching positive outliers -- people who are above average for a positive dimension like optimism or intelligence -- a wildly different picture emerges. Our daily decisions and habits have a huge impact upon both our levels of happiness and success.

Watch Shawn Achor's TED video to hear about this research

Scientifically, happiness is a choice. It is a choice about where your single processor brain will devote its finite resources as you process the world. If you scan for the negative first, your brain literally has no resources left over to see the things you are grateful for or the meaning embedded in your work. But if you scan the world for the positive, you start to reap an amazing advantage.

See also: When losing your job is a positive

Now that there is research validity to these claims, the working world is starting to take notice. In January, I wrote the cover story for the Harvard Business Review magazine on "Happiness Leads to Profits." Based on my article called "Positive Intelligence" and my research in The Happiness Advantage, I outlined our researched conclusion: the single greatest advantage in the modern economy is a happy and engaged workforce.

decade of research in the business world proves that happiness raises nearly every business and educational outcome: raising sales by 37%, productivity by 31%, and accuracy on tasks by 19%, as well as a myriad of health and quality-of-life improvements.

Given the unprecedented level of unhappiness at companies and the direct link between happiness and business outcomes, the question is NOT whether happiness should matter to companies. Given this research, it clearly should. The first question is: What can I do in my own life to reap the advantage of happiness?

 

عندما يتعلق الأمر بدراسة الناس، غالبا ما يهتم العلماء بمعرفة المتوسط لدى الجميع؛ لذلك إذا استمرينا في دراسة ما هو متوسط، سوف نظل في المستوى المتوسط دون أي تقدم! لفهم ماسبق اقرأ المقالة التالية….. علميّاً،

هل يمكن أن تكون السعادة مفيدة؟ يعتقد بعض الناس بأنّك إذا كنت سعيداً فأنت أعمى ولا ترى الواقع. ولكن عندما نجري بحوثاً عن السعادة، نجد بأنّها تزيد كلّ ناتج مهني أو تعليمي للدماغ.

إنّ لقراراتنا وعاداتنا اليومية تأثير كبير على مستويات السعادة والنجاح لدينا. السعادة من المنطلق العلمي هي خيار. إنّها خيار بشأن الأشياء التي سيكرّس دماغك، المعالج الأوحد، موارده المحدودة لها بينما تتفاعل أنت مع العالم. وإذا فتّشت عن السلبيّة أوّلاً، لن يبقى لدماغك أيّة موارد ليدرك الأشياء التي تكنّ لها امتناناً.

ولكن إذا فتّشت العالم بحثاً عن الإيجابية، فستبدأ بحصاد منافع مذهلة. تُثبت عشر سنوات من الأبحاث في حقل الأعمال بأنّ السعادة تزيد كلّ ناتج مهني وتعليمي تقريباً، إذ تزيد المبيعات بنسبة 37 %، والإنتاجية بنسبة 31 %، والدّقة في المهام بنسبة 19 %، فضلاً عن الكثير من التحسينات على مستوى الصّحة ونوعية الحياة.

السؤال هو: ما الذي يمكنني عمله في حياتي لأحصد منافع السعادة؟ إنّ تدريب عقلك ليكون إيجابيّاً في العمل هو تماماً مثل تدريب عضلاتك في النادي الرياضي. تبدو المسألة بسيطة، أليس كذلك؟ حسناً، فكّر في مدى سهولة أن تحمل نفسك على الذهاب إلى النادي الرياضي. فالأساس في كلّ قرار جديد تتّخذه هو أن تحوّله إلى عادة.

تُظهر الأبحاث الجديدة في مجال المرونة العصبية – أي قدرة الدماغ على التغيّر حتى في سن الرّشد – أنّ الأفعال المعتدلة قادرة على إعادة برمجة دماغك لتتمكّن من خلق "عادات حياتية". ولا يمكن للمعلومات أن تؤدّي إلى تحوّل إلّا من خلال تغيير السلوك.

• اكتب ثلاثة أشياء جديدة تشعر بالامتنان من أجلها كلّ يوم؛

• اكتب لمدة دقيقتين في اليوم عن تجربة إيجابية مررت بها خلال الـ 24 ساعة الماضية؛

• مارس التمارين الرياضية لمدة 10 دقائق يوميّاً؛

• تأمّل لمدة دقيقتين، مع التركيز على حركة تنفّسك؛ • اكتب رسالة إلكترونيّة سريعة في الصباح الباكر تشكر أو تمدح فيها أحد أفراد شبكة الدعم الاجتماعي الخاصة بك (فرد من العائلة، صديق، أستاذ قديم). هل سينجح الأمر؟ في خضم أسوأ موسم ضريبي في التاريخ، قمت بمداخلة لمدة ثلاث ساعات في شركة KPMG للتدقيق والمحاسبة الضريبية، واصفاً كيفية حصاد منافع السعادة عبر خلق إحدى هذه العادات الإيجابية. وبعد أربعة أشهر، ظهر تحسّنٌ بنسبة 24 % على مستوى الرضا عن العمل والحياة. التغيير ليس ممكناً فحسب، بل هذه إحدى أولى الدراسات حول العائد على الاستثمار طويل الأجل، التي تثبت أنّ السعادة تؤدّي إلى تغيير إيجابي قابل للقياس على المدى البعيد. تقول أعظم أسطورة ثقافية في المجتمع الحديث إنّنا لا نستطيع أن نتغيّر. لكنّ هذا البحث يثبت أنّه لا يمكنك أن تصبح أكثر إيجابية فحسب، بل أن تحصد منافع استثنائية أيضاً إذا أعطيت الأولوية للسعادة في الحاضر.

 
 

SUBSCRIBE NOW

For our Weekly Dose of Positivity!

اشترك الآن

!للحصول على جرعتنا الأسبوعية من الإيجابية

Name الإسم *
Name الإسم
Language Preference اللغة *


النوير
قرطبة, قطعة 1، شارع 1, جادة 3، منزل 5, الكويت
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com

Al nowair
Qortuba, Block 1, Street 1, Avenue 3, House 5, Kuwait
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com
 

Locate us on Google Maps

اعثروا علينا من خلال تطبيق خرائط جوجل