Alnowair

+965 98002077

Alnowair is a move, an initiative driven to spread positive attitude in Kuwait. An attitude that we believe can be a way of living and lead to finding fulfillment and happiness.

Scientific research proves that having a positive outlook towards life is a choice. Our mission is to make people aware of this simple fact and inspire them to act on it.

How to Be 25% Happier in Five Minutes a Day

كيف تُزيدسعادتك بنسبة 25% في خمس دقائق يومياً؟

Relax 01.jpg

Remember when you got a raise and bought a new car, and you’ve been happy ever since?

Neither do I.

It doesn’t work that way, does it? We buy things, we achieve goals, we indulge ourselves—but none of it gives us lasting happiness.

So, what does work? According to scientific research, the answer is gratitude.

Unhappiness often boils down to fear in one form or another: fear of not having enough, fear of not being enough.1 For example, you might be miserable at work because you’re afraid you can’t do your job, and you’re afraid you’ll be fired. You might hate doing the bills because you’re afraid you don’t have enough money. If somebody cuts you off in traffic and you get angry they put you in danger, that’s also fear.

But gratitude counteracts fear. If you can train yourself to be in a state of gratitude most of the time, you can reduce your fear and open yourself up to happiness.

It’s not mystical, and it’s not difficult. Each night before you go to bed, make a list of five things you’re grateful for.

It may seem foreign or awkward at first, but anybody can think of five things. You could be grateful for your family, a sunny day, a great meal, your health, your best friend, or a special moment. Even if things are going badly, you could be grateful for ways they aren’t worse.

There’s no need to edit or judge. Whether the things on your list are as profound as a parent’s love for a child, or as frivolous as my love for milkshakes, the important thing is to come up with at least five things you’re grateful for.

It doesn’t take long to have an effect. In one study, participants were 25% happier after doing this for only two weeks.2

Why it Works

By making a gratitude list every day, you retrain your brain to notice the positive. We encounter so much information every minute of our lives, our brains have to filter out most of it.

Just imagine if we noticed every tick of the clock or every footstep—we’d never get anything done. But when you learn a new word, suddenly you see that word everywhere. That’s because it’s been reclassified as something important, so instead of leaving it in the background, your brain starts pointing it out to you.

You can take advantage of that effect. By making the daily gratitude list, you put your brain on the lookout for things to be grateful for. Before long, you start noticing them everywhere.

More and more, you notice positive experiences as they happen, and you feel grateful in real time. Later, you get  to enjoy the same experiences again as you remember them and put them on the list.

Positive Effects

One study found that after 21 days, participants who made daily gratitude lists were not just more optimistic and satisfied with their lives overall, they slept better and experienced less pain.3

In another study, participants were asked to make daily lists for only a week. Not only did they exhibit more happiness and less depression by the end of the week, they were still feeling the effects six months later. This was especially true for the people who kept making the lists, even though they were only supposed to do it for a week.4

I used this simple technique to help pull myself out of depression, and I use it now to keep feeling good. I hope it will work as well for you as it has for me.

هل تذكر عندما حصلت على علاوة على راتبك واشتريت سيارة جديدة وعشت بسعادة منذ حينها؟ لا تذكر! وأنا كذلك. لا تسير الأمور على هذا المنوال، أليس كذلك؟ نشتري أشياءً، ونحقّق أهدافاً، وندلّل أنفسنا؛ ولكن لا شيء من ذلك يمنحنا سعادة دائمة. فما الذي يسعدنا حقاً؟ وفقاً لأحد البحوث العلمية فإن الجواب هو الامتنان. غالباً ما تتلخّص التعاسة بالخوف، بشكلٍ أو بآخر: الخوف من عدم امتلاك ما يكفي. فقد تكون تعيساً في وظيفتك مثلاً لأنّك تخشى أن تعجز عن القيام بعملك، وتخاف أن تُطرد. قد تكره مراجعة الفواتير الشهرية لأنّك تخشى ألا يكون لديك ما يكفي من المال. ولكنّ الامتنان يعطّل مفعول الخوف. إذا استطعت أن تدرّب نفسك على أن تكون في حالة من الامتنان معظم الوقت، يمكنك أن تقلّل خوفك وتنفتح على السعادة. ليس الأمر غامضاً ولا صعباً. كلّ ليلة قبل أن تخلد إلى النوم، ضع لائحة بخمسة أشياء تُشعرك بالامتنان.

قد يبدو ذلك غريباً أو مربكاً في البداية، ولكن بإمكان أيّ شخص أن يفكّر بخمسة أشياء. قد تكون ممتنّاً لعائلتك، ليوم مشمس، لوجبة رائعة، لصحتك، لصديقك المفضّل، للحظة مميّزة... إلخ. حتّى وإن ساءت الأمور، قد تكون ممتنّاً لأنّها ليست الأسوأ . لا تحتاج إلى أن تعدّل أو تحكم. سواء كانت الأشياء التي وضعتها على لائحتك عميقة مثل حب الوالدين لطفلهما، أو تافهاً مثل حبي للحليب المخفوق، المهمّ هو أن تتوصّل على الأقلّ إلى خمسة أشياء تُشعرك بالامتنان. لن تنتظر طويلاً لتحصل على نتيجة؛ ففي إحدى الدراسات، زادت سعادة المشاركين بنسبة 25 % بعد أن طبّقوا هذا الأمر لمدّة أسبوعين فقط. لماذا؟ تفيد هذه الطريقة من خلال وضع لائحة امتنان يومية، تعيد تدريب عقلك كي يلاحظ الأمور الإيجابية.

نتلقّى الكثير من المعلومات في كلّ دقيقة من حياتنا، وعلى عقولنا أن تغربل معظمها. تخيّل فقط لو راقبنا كلّ تكّة من تكّات الساعة أو كلّ خطوة نمشيها – لن نتمكّن حينها من إنجاز أي شيء. ولكن عندما تتعلّم كلمة جديدة، ترى فجأة تلك الكلمة في كلّ مكان، وذلك لأنّه أُعيد تصنيفها على أنّها شيء مهم، وبدلاً من أن تبقى في الخلفية، يبدأ عقلك بلفت انتباهك إليها. ويمكنك الاستفادة من هذا التأثير. فعندما تضع لائحة الامتنان اليومية، تحمل عقلك على البحث عن أشياء تكون ممتنّاً لها. وسرعان ما ستبدأ بملاحظتها في كلّ مكان. أكثر فأكثر، ستلاحظ التجارب الإيجابية فور حدوثها وتشعر بالامتنان مباشرة. ولاحقاً ستتمكّن من الاستمتاع بنفس التجارب من جديد عندما تتذكّرها وتضعها على اللائحة.

التأثيرات الإيجابية: وجدت إحدى الدراسات أنّ المشاركين الذين وضعوا لوائح امتنان يوميّة أصبحوا أكثر تفاؤلاً ورضا عن حياتهم بشكل عام بعد مرور 21 يوماً، كما باتوا ينامون بشكل أفضل ويعانون أقلّ من الألم. استخدمتُ هذه التقنية البسيطة لأنتشل نفسي من شباك الاكتئاب، وأستخدمها اليوم لأحافظ على شعوري بحالة جيدة. وآمل أن تفيدك كما أفادتني. سواء كان بسيطا أم جدّياً، ما هو الشيء الذي تشعر بالامتنان له في هذه اللحظة؟ :http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/how-to-be-25-happier-in-five-minutes-a-day.html

 
 

SUBSCRIBE NOW

For our Weekly Dose of Positivity!

اشترك الآن

!للحصول على جرعتنا الأسبوعية من الإيجابية

Name الإسم *
Name الإسم
Language Preference اللغة *


النوير
قرطبة, قطعة 1، شارع 1, جادة 3، منزل 5, الكويت
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com

Al nowair
Qortuba, Block 1, Street 1, Avenue 3, House 5, Kuwait
T +965 98002077 E positivity@alnowair.com
 

Locate us on Google Maps

اعثروا علينا من خلال تطبيق خرائط جوجل